Dagen B...eller dagen D?

Idag är det dagen B...bröllop. Makens bror ska gifta sig och det blir fullt upp. Frissan kommer hem kl 10, jag och dottern ska klippas och stylas. Vila efter lunch och sedan går det i ett kör, fotografering hos svärmor, jag och sonen sedan vidare till brudens familjehem där han ska vara med på fotografering eftersom han är "pageboy" och ringbärare. Till kyrkan där jag möter upp maken och dottern och sonen ska gå först in i kyrkan för att sedan vidare till festen. Hoppas barnen kan vila ordentligt i eftermiddag så de orkar lite ikväll.

Idag är det oxå dagen D...divorce. Malta ska ha folkomröstning huruvida man ska införa skilsmässa. Tyvärr tror jag inte det kommer gå igenom då kyrkan har kört hård drive över påsk när många som inte går i kyrkan annars varit där. Vi får väl se hur intelligenta malteserna eg är.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Pupa

hemma mamma med två barn, svenska men bor i Dubai, celiaki och leversjukdom (AIH).

RSS 2.0