Blåser bort!

Det blåser helt galet mycket just nu. Vi har haft åska och regn men det är ganska mysigt. Jag tycker det är underbart när man börjar VILJA ha kläder på sig hemma, inte svettas som en galning hela tiden.

Idag gjorde vi iordning inbjudningarna till kalaset och planerade vad som ska bakas. Pga vädret passade jag och sonen på att baka det första, som naturligtvis går i frysen, kalaset är inte förrän om en månad men jag vill helst undvika stressen som gärna blir. Tårtan kan ju inte frysas, och så ska det ju fixas muffins till "firandet" i skolan. Nej, ju mer jag kan ha klart i frysen ju bättre. Imorgon ska jag få låna en kavel så ska jag baka icke glutenfria bullar för första gången i mitt liv :) Jag har alltid bara bakat glutenfritt och även om jag inte äter kolhydrater just nu vill jag ju inte sabba min glutenfria kavel genom att baka vanligt med den. Nån gång i framtiden kanske jag vill ha glutenfria bullar igen....


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Pupa

hemma mamma med två barn, svenska men bor i Dubai, celiaki och leversjukdom (AIH).

RSS 2.0