Parabolen på plats

Igår kom makens kompis och kollega och hjälpte oss installera parabolen. Inte helt oväntat tog det mycket längre tid än man hade räknat med och det tog hela förmiddagen. Eftersom vi hade en bbq planerad hos makens kusiner på kvällen tog vi siesta efter lunchen för att barnen (och vi) skulle orka med. Jag vaknade efter 1 timme medans de andra sov i nästan 2 timmar till! Grillningen hade blivit hastigt påkommen så vi fick åka och köpa lite kött att grilla, idag är även röd dag så inga affärer öppnar så det gäller att tänka till så man har mat så det räcker över helgen. Söndagar är ju affärerna stängda oxå. Vi åt lite risgrynsgröt här hemma innan vi åkte eftersom det skulle bli så pass sen grillning och sen åkte vi. Hade en trevlig kväll med makens kusiner och syskon men jag måste säga att de är liiiite dåliga på att prata engelska om de inte pratar till mig direkt. Är ändå rätt trist att sitta där och lyssna på deras diskussioner när jag inte förstår allt som sägs.

En av makens kusiner är farmacept (eller hur det stavas) och ska kolla upp åt oss hur det är med sonens Pneumokockvaccination som vi försökte kolla om han skulle få för ungefär ett år sedan men vi då fick besked att han skulle vara mer än 2 år så vi valde att vänta. När vi nu undersökte det hela igen sa nästa apotek att man inte ger vaccinationen efter 2 år :O Ska nu sätta mig och surfa runt lite på både pneumokockvaccnationen samt fästings vaccinet.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Pupa

hemma mamma med två barn, svenska men bor i Dubai, celiaki och leversjukdom (AIH).

RSS 2.0