Utmattad 2

Nu ska vi se om ni hänger med i allts som hände igår... Det hela började med regn och tillhörande traffik bekymmer över hela Malta. Jag hatar att sitta fast i traffik, inget stressar mig på samma sätt. Tanken var att vi efter att ha släppt av sonen på skolan skulle åka till sjukhuset för mina blodprover och att maken under tiden skulle hämta några kartonger ur "låd garaget". Vi inser dock att vi inte kommer hinna innan diskmaskins teknikern kommer så vi fick senarelägga blodproverna. Väl framme i nya bostaden fortsätter vi skrubba golvet, känns som ett evighetsjobb. De små små prickarna tar evigheter att få bort. (nu har vi köpt bättre grejer att skrubba med, kanske går det fortare?) Teknikern kommer men kollar inte ens på den utan säger att det är kretskortet och kostar minst 250 euro att fixa. Detta fick vi betala 30euro för att höra trots att de hade kunnat sagt samma sak när vi pratade med dem i telefon! Någon skulle komma och mäta för "vertical blinds" för sovrummen och tvrummet (vi vill inte ha persienner eftersom det är balkongdörrar i alla rummen och vi tyckte det skulle vara snyggare med vertical blinds. Då visar det sig att det inte finns tillräckligt med djup så de får inte plats! Persinner i trä kostar 1100euro till de två sovrummen och "vanliga" persienner kostar 450 eur, trä persienner från ikea kostar mindre än 200 euro fast då måste man fixa storleken eftersom de inte skulle bli mått tillverkade. Persienn mannen kom sent så vi fick bråttom iväg för att hämta sonen på skolan men då är bilnyckeln försvunnen! Vi letade i ½ timme innan jag ringde skolan och maken sin far för att få honom att hämta istället. Då hittar vi nycklarna, de låg i en ficka på min top. Jag har bara en top med ficka fram och har ingen aning om varför jag la nyckeln där. Hade kollat byx och koft fickorna 100 gånger. Stressade iväg och hämtade sonen och bestämde att vi skulle skippa vilan, vi måste ju leta diskmaskin! Hem och äta, iväg för diskmaskins shopping och lite matshopping med, hem i en stress för att laga mat och sen en jätte disk att ta tag i. Barnen och maken i säng för att han skulle iväg och jobba kl 2.45 imorse. Nu hoppas jag verkligen att dagen blir i lite lugnare tempo!

Nu blir det frukost och sen iväg till skolan, maken är på väg hem från Aten så det var ingen långflygning direkt, men jag måste få barnen klara och i tid till skolan på egen hand, och det har jag inte gjort på länge nu!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Pupa

hemma mamma med två barn, svenska men bor i Dubai, celiaki och leversjukdom (AIH).

RSS 2.0