Ny dag nya möjligheter

Igår hade jag en riktigt dålig dag, den började bra med att vi skulle träffa en kompis och hennes dotter. Vi gick på promenad till president palatset och gick i parken. Tillbaka hemåt igen och sonen stannade och lekte i lekparken en stund. Iförrgår fick jag skavsår av mina sandler, ett på varje fot så igår bestämde jag mig för gympa dojjor. Hittade inte mina bästa i stressen att komma iväg och fick under promenaden ytterligare 2 blåor på varje fot. Suck. Hur kan det förresten alltid vara så att båda barnen hinner skrika och skrika och skrika innan man fått på alla sina kläder och kommer iväg? Hursomhelst kom vi hem och fick i oss lunch allihopa, lyckades få båda barnen att somna och han vila 5 minuter innan dottern vaknade igen. Sonen vaknade för tidigt och var sedan grinig resten av dagen. Härligt va?

Nu hoppas jag att dagen ska ha mer trevligheter på g för mig. Maken är äntligen ledig (trots att det eg är fackmöte idag istället, men efter min depp dag igår tror jag han kände själv att jag behövde honom) så vi ska gå på promenad på förmiddagen, se om vi kan hitta någon lösning på sonens mjölk drickande, han biter nämligen sönder alla sugnappar på hans flaskor så vi måste försöka hitta något annat sätt att ge honom lite välling till kvällen. På eftermiddagen ska vi väg och mäta det intressanta boendet och sedan till en notarie och skriva ett testamente.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Pupa

hemma mamma med två barn, svenska men bor i Dubai, celiaki och leversjukdom (AIH).

RSS 2.0