Heartbroken....

Puman kom hem från skolan igår mäkta stolt, hon hade fått en "speaking part" i hennes skolshow. Årskursen gör varje år en show och varje klass framför ett dans nummer och ett sång nummer och det hela binds ihop på något sätt och några utvalda i varje klass (2-3 stycken) får alltså en speaking part och får prata. I och med att det är en vecka´s lov i februari trodde jag att showen skulle bli i mars så jag tänkte att det var perfekt att maken skulle kunna begära ledig dag i samband med detta så jag skrev till fröken och bad om datum för showen. Gissa min förvåning och förtvivlan när jag fick besked att det är planerat redan den 13e februari.....och då är vi i Sverige. Själv fick jag värsta ångesten pga att jag, pga olika omständigheter, bokade om våra biljetter från 14e till 12e för någon vecka sedan och nu är planet överbokat den 14e så vi kan inte boka tillbaka! Jag fick självklart berätta detta för dottern som först grät hysteriskt för hon trodde att vi inte skulle kunna åka till Sverige, för att sedan gråta hysteriskt över att inte få framföra sin show för oss. Stackars skruttan!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Pupa

hemma mamma med två barn, svenska men bor i Dubai, celiaki och leversjukdom (AIH).

RSS 2.0