Art morning

I torsdags var föräldrarna i sonens årskurs inbjudna på Art morning. Det var gästernas första morgon så maken ville stanna hemma och jag åkte själv. De har pratat om konstnären Geroge Seurat och hans sätt att måla med Pointilism (klickbar länk till Wikipedia för den som inte vet vad det är). Barnen hade planerat för detta genom att först välja ett foto på Burj Al Arab i olika färgsättningar (vid solnedgång) och sedan göra en sketch i sin sketchbok och viktigast av allt ritat konturerna på en canvas som vi sedan skulle "fylla i" och måla. Sonen var så glad att jag var där och tyckte det var jätte spännande att få jobba tillsammans och självklart smittade det av sig...Trots att jag var lite skeptisk iförväg (jag har nog ingen konstnärlig ådra alls inom mig) måste säga att det var jätte trevligt och det gäller ju att ta tillvara på tillfällena barnen VILL att man ska komma och vara med på sånt här!
 

Så här såg det ut innan vi började....
 
 
.......och här är en nöjd gosse med slut resultatet!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Pupa

hemma mamma med två barn, svenska men bor i Dubai, celiaki och leversjukdom (AIH).

RSS 2.0