Tar helg!

Herregud vilken dag. Åkte hemifrån halv nio för mat shopping och var inte hemma förrän halv elva, samma tid som vi behövde åka hemifrån för att hinna till makens tandläkarbesök. Efter tandläkarbesöket var det bara att kasta i sig lunch i bilen innan jag var ut i hettan (vi har värmebölja just nu) för att hämta barnen som går kort dag i skolan på torsdagarna. Efter skolan var det farväl playdate med dotterns klass (en pojke slutar och nästa år delas klasserna upp) och ljudnivån var sanslös, det gick knappt att höra vad de andra mammorna sa. Jag och dottern fick sedan skjuts hem med en annan mamma (så männen i familjen slapp spendera ett par timmar i köpcentrum). Vi hann knappt hem innan det var dags att åka på hip hop och i samband med det även till balett dansfröken för att meddela att den ena av dotterns scen kläder som maken hämtat ut under eftermiddagen var för liten! För liten var inte helt rätt ord men de hade sytt på blad runt hela midjan och det innebar att det inte fanns någon elasticitet kvar i materialet och jag fick inte ens upp dräkten över hennes rumpa. Fröken lät inte helt övertygad om att jag försökt tillräckligt men föreslog att vi skulle komma in med dottern, så att hon kunde se precis hur tight det var för att kunna ta med dräkten i panik till skräddare ikväll (dress rehearsal imorgon och show på lördag!). Jag fick därmed hämta efter hip hopen och kasta i oss mat för att hinna tillbaka till danslokalen kl 18.30 när hon avslutat sin sista lektion för dagen. Skönt nog såg hon själv att det inte skulle gå så jag behövde inte känna mig dum. Vi hann inte mer än hem förrän jag fick åka iväg och låna en t-shirt till dotterns hip hop uppvisning. Väl kl 19.45 fick jag sätta mig ner och känna att jag var klar för dagen. Nu tar jag alltså helg och hoppas att den blir lugnare!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Pupa

hemma mamma med två barn, svenska men bor i Dubai, celiaki och leversjukdom (AIH).

RSS 2.0