Såpbubblor

Stora såpbubblor är ju bara hur kul som helst och dotterns glada skrik lockade över en grannpojke!
 
 
 
 
 
 
 
 
Vi gjorde faktiskt egna bubblor och de blev rätt bra men höll inte så bra, jag läste någonstans på nätet att glidmedel skulle öka hållbarheten på bubblorna så jag ska nog köpa det och se om vi får till det ännu bättre. 
 

Recept – Stora sega såpbubblor

½ dl diskmedel, Yes är bäst
¼ – ½ dl glycerol köps i färghandeln eller på apoteket (jag tog ½ dl)
2 – 5 dl vatten (jag tog 3 dl)
1 tsk strösocker
Blanda försiktigt så att det inte bildas lödder.
Minska eller öka vattenmängden. Pröva dig fram till du hittar en blandning som du vill ha den.


(Receptet kommer från "kloka gubben" och här hos honom kan man hitta andra såpbubble recept)

 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Pupa

hemma mamma med två barn, svenska men bor i Dubai, celiaki och leversjukdom (AIH).

RSS 2.0