Biblioteket

Helt ärligt, jag undrar och hoppas att de/ni som bor i Sverige uppskattar de fantastiska biblioteken som finns. Jag har alltid varit en bokslukare och sonen går i mina spår. Han har alltid tyckt att biblioteket varit som ett paradis. Så många böcker...och helt gratis!! Det har självklart varit en stor hjälp med det svenska språket och bekvämt att slippa släpa med böcker på sommarsemestern. Visst har jag tyckt att det varit bra och lyxigt men igår slog det mig hur fantastiskt det är. Istället för att på plats och med otåliga barn leta upp vilken nästa bok man ska läsa i en serie är kan man sitta hemma i lugn och ro, läsa "baksidor" och recentioner. Med mitt lånekort kunde jag sedan logga in och söka och reservera böcker, från grannbibliotek och mitt eget men även låna 5 e-böcker i veckan. Helt outstanding och ovärderligt!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Pupa

hemma mamma med två barn, svenska men bor i Dubai, celiaki och leversjukdom (AIH).

RSS 2.0