Upp och ner

Ibland blir det inte som man tänkt sig.....på nyårsdagen skulle vi åka skridskor och allt gick ju bra fram tills vi bestämt att vi skulle åka fem minter till och sen ge oss. Vi hade provat lite överstegsåkning och jag skulle visa maken vad han gjorde fel när jag på något vis ramlade hanlöst bakåt. Maken säger att jag ramlade på rumpan/ryggen men på något vis tog armen stryk. Jag visste direkt att det var kört, det svartnade och gjorde så ont att jag trodde jag skulle kräkas. Lyckades med makens hjälp ta mig av isen och få av skridskorna och sen var det bara att åka till sjukhuset. Det visade sig att det ena benet i handleden gått av på flera ställen och en liten rundning längst upp brutits av helt och detta innebar att jag behövde opereras. 10 timmar fulla av smärta då jag var för feg för morfin senare blev jag äntligen inrullad på operation. Jag tycker att det som hände efter det sköttes på bästa sätt men det är en helt annan historia. Tillslut blev jag utskriven och vi hann precis i tid till Mamma Mia musikalen vi hade biljetter till och idag har jag bara varit hemma men känner mig rätt hjälplös, 2 veckor med handen i halvt gips och sen väntar sjukgymnastik.....Suck!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Pupa

hemma mamma med två barn, svenska men bor i Dubai, celiaki och leversjukdom (AIH).

RSS 2.0