So far...

...so good. Vi är nu halvvägs in i makens 4 dagars tripp och det har gått helt ok. Dottern fick klä på sig koftan på väg in i skolbussen imorse men vi var i tid ;) Det körde dock ihop sig lite igår, bara att vara tacksam över goda vänner och grannar! Simningen har den här terminen bytt dag till onsdagare och det fick vi tyvärr inte besked om förrän barnen redan sökt varsin onsdagsklubb som "efter skolaktivitet". Barnen ville (såklart) göra både ock och jag stog i valet och kvalet, skulle jag som vuxen sätta ner foten eller låta de få vara med och bestämma? Det blir ju jätte lång dag för barnen men samtidigt är det vinter termin och minst varmt och då brukar de orka lite mer så vi diskuterade tillsammans att de får prova hur de orkar. Min erfarenhet är ändå att om det är saker som de vill så orkar de. Igår var så första dagen i de nya klubbarna, sonen hade valt LEGO och dottern "fine motor skills" (troligen mest för att det är hennes lärare från förra året som håller i den). När de har aktiviteter efter skolan måste de hämtas, bussen går bara efter ordinarie skolslut så jag hade ordnat skjuts med en kompis. Planen var sedan att en annan kompis ge oss skjuts till och från simningen (hennes två barn simmar samtidigt som mina). Nu gick det helt i stöpet då hennes äldsta vaknade sjuk på morgonen (visade sig sedan vara halsfluss) men som jag sa, tack vare goda vänner och grannar löste det sig. Kompisen som körde oss från skolan släppte av oss på "högstadieskolan" för simningen och våran granne tog vår bil och hämtade oss där! Nu fortsätter nedräkningen tills jag blir av med gipset....två dagar till bara!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Pupa

hemma mamma med två barn, svenska men bor i Dubai, celiaki och leversjukdom (AIH).

RSS 2.0