Jodå

Efter det förra, låga, inlägget kommer här ett med lite mer glädje. Kompisen som jobbat med rehad tittade över mitt träningsschema och tyckte det såg väldigt bra ut och hon trodde inte själv att jag skulle få ut något mer av att gå till sjukgymnast så jag har nu släppt den oron. Samtidigt tycker jag att det faktiskt går framåt med handleden. Jag tar tex numer av mig skenan när jag sitter vid datorn och skriver med två händer. Det stramade rätt bra till att börja med och jag använde vänsterhanden till backspace knappen trots att det är högerhanden som brukar sköta det i vanliga fall men nu är det inga såna besvär. Jag vet däremot inte om jag egentligen kan böja handen mer än tidigare men jag har klarat av att torka golvet i ett rum och jag har strykit några lakan (med skenan på såklart) och det känns som jag vågar och kan använda handen mer och mer (fast lyfta undviker jag såklart eftersom jag fått de direktiven).


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Pupa

hemma mamma med två barn, svenska men bor i Dubai, celiaki och leversjukdom (AIH).

RSS 2.0