Vilken kille!

Ena dagen är det dumma BMI papper som kommer hem nästa är det fina, härliga nyheter! I bilen på väg från skolan till simningen igår berättade sonen att han hade något att visa mig i sin mapp så han ville att jag skulle kolla den så snart jag kunde. Han höll på att pysa över av stolthet när jag tittade på lappen som var en inbjudan att simma i skolans simlag, sk Swim Squad. Detta innebär att de får gratis simträning efter skolan, istället för det vi betalar nästan 1000 kronor i månaden för just nu, och att de får tävla för och representera skolan. Vi har diskuterat det här förut, jag har alltid tyckt att han simmat väldigt fint och bra, men han har sagt att han inte vill och då har jag såklart inte pushat. Personligen tror jag han inte velat av två anledningar, den ena att han inte vågat testsimma ifall han skulle misslyckas och den andra för att han är sån tävlingsmänniska att han skulle bli såååå galet besviken om han var på tävling och inte vann. Nu slapp han testsimma och visa sitt eget intresse, istället såg de hans potential på den vanliga simlektionen i skolan så han känner sig nog extra utvald. Först ville han veta mer vad det innebar att vara med i simlagen och senare på kvällen blev han iallafall eld och lågor och vill gärna vara med men det krävs ju lite extra ansträngning den andra halvan på den här terminen eftersom vi redan har aktviteter som det gäller att vi kan trixa runt så jag letar lösningar och är i email kontakt med simläraren på skolan för att hitta den bästa lösningen.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Pupa

hemma mamma med två barn, svenska men bor i Dubai, celiaki och leversjukdom (AIH).

RSS 2.0