Stel nacke

Puman vaknade igår med stel nacke, eller om det var som hon själv sa, att det var gossen som skrämde henne så hon fick ont i nacken. Jag vet inte vilket det var, eller om det var så enkelt som att hon sträckt sig i hoppborgen på fredagens kalas. Varför var egentligen mindre viktigt, men ont hade hon definitivt. Hon vred på hela kroppen istället för huvudet och det slapp ut ett litet "aj" när hon gjorde vissa rörelser som att öppna bildörren tex. Mot kvällen blev det ännu värre och efter kvällsmaten satt hon i soffan och grät för att hon hade så ont. Visserligen tror jag att det var trötthet som påverkade smärtan allra mest men hon fick lite smärtstillande för att krya på sig. Imorse kände hon sig bättre så hon åkte till skolan. Jag skrev till fröken och förklarade läget, bad att hon skulle få slippa dansen och förmanade dottern att ta det lite lugnt på rasterna. Vi får väl se hur det går med det :D Ringde även skolsköterskan och dottern ska få en dos ipren mitt på dagen med så att jag kan ge ytterligare en innan hon lägger sig ikväll. Underbara, förstående och hjälpsamma sköterskor skrev upp tiden på en lapp och ger sig ut att leta upp dottern så det inte blir missat. Hoppas det går över fort!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Pupa

hemma mamma med två barn, svenska men bor i Dubai, celiaki och leversjukdom (AIH).

RSS 2.0