Resa lätt?!

Haha, vi sa att vi skulle resa lätt den här gången samtidigt som vi får världens packlista från safari bolaget, det var fleece, regnjackor och allt möjligt annat som jag kanske inte hade tänkt mig. Det slutade med att att vi fick ta fram den stora resväskan och nu har lika mycket packning för 5 dagar som vi brukar ha med oss till Sverige när vi åker för hela sommaren! Visserligen är det en hel del mat som är med så väskorna blir ev tommare till hemvägen. Vi har med oss snacks till barnen att ta med ut på våra game drives och nödproviant till mig ifall det skulle köra ihop sig med det glutenfria. Jag vågar inte ta några risker med min mat när vi ska ut i bushen :)
 
Vi tog våra första malaria piller igår, det gick väl skapligt men dottern (som ska ta två barnpiller) lyckades tappa ut det andra i mjölken, utan att vi märkte det så en halvupplöst tablett dök upp när hon kom till botten av mjölkglaset. Nu tror jag hon får ta sina piller med vatten i fortsättningen så vi ser om det skulle hända!
 
Dags att stryka det sista byxparet som kom hem från sömmerskan (som var en han, vad heter en manlig sömmerska? sömmare?) igår kväll och som tvättades eftersom de var helt nya och sen är packningen klar. Taxin beställd och barnen i skolan medvetna om vad som gäller när vi hämtar dem. Vilket äventyr det här blir :D


Kommentarer
Anonym

Skräddare =)

Svar: tack! det skulle jag såklart ha vetat...går och tar på skämsmössan
pupa.blogg.se

2015-02-12 @ 23:33:39


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Pupa

hemma mamma med två barn, svenska men bor i Dubai, celiaki och leversjukdom (AIH).

RSS 2.0