Handledsuppföljning

Igår var jag på min sista handledsuppföljning. Precis som jag misstänkte att det skulle vara var läkaren inte nöjd med stelheten i min handled. Jag har verkligen försökt att gör övningarna jag hittade på nätet men det har bevisligen inte hjälp så nu fick jag remiss till sjukgymnastik. 3 gånger i veckan i 4 veckor så nu gällde det att hitta en bra sjukgymnast. Provade på den klinik som ligger närmast oss men de hade inga tider i februari och hade inte öppnat för tidsbokning i mars än (och så länge tänkte jag minsann inte vänta ändå, nu vill jag bli "frisk"!) Jag blev alltså tvungen att söka mig längre bort trots tre utflykter per vecka. Nu blir det en halvtimmes lång bilfärd till Dubai Physio men jag har hört gott om dem och jag ska få se en lite äldre kvinna med 30 års erfarenhet och som är inriktad på post op (efter operation) grejer. Hoppas verkligen det går undan när jag får hjälp så jag kan vara tillbaka på mina kb klasser snart igen! I övrigt var allt bra, det har läkt färdigt och det är nu fritt fram att använda handen hursomhelst.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Pupa

hemma mamma med två barn, svenska men bor i Dubai, celiaki och leversjukdom (AIH).

RSS 2.0