Tandlös

Nu har puman tappat två tänder på en vecka. Den ena hängde väldigt löst länge men hon vågade inte dra den då jag vägrade hjälpa efter att barnen glatt berättar för den som vill lyssna att "mamma drar ur tänder" trots att det inte är helt sant. Visst har jag hjälpt sonen tidigare när han gråtit för att han inte vågat och bönat och bett mig att göra det men de två senaste (åtminstone, kanske fler) har han faktiskt tagit själv. Nu var det alltså stopp och då hände inget fast den knappt satt fast. Till slut vågade hon ta den när jag la ett finger på hennes och jag gjorde faktiskt inget mer än så, det verkade som bara det mentala stödet räckte. Idag inspringade och ömsom fnittrade och ömsom skrek att hon tappat en tand. Det visade sig att den bara ramlat av sig själv medans hon åt en tjock gurkskiva och hon hade inte ens märkt det förrän hon tuggade på något hårt som hon spottade ut och såg då att det var en tand! Hon är såklart överlycklig, 1 tand till så är hon "ikapp" storebror. Imorgon väntar hon spänt på att få ringa pappa och visa upp sin mun. Sonen hade en sån här sommar han med (var det förra?) när han tappade två tänder medans vi var i Sverige och det är populärt att tappa här då man får "mer" pengar med deras logik. 10 dhs i Dubai motsvarar 20 kronor i Sverige och 20 är ju ett större tal än 10 så då känns det alltså som man får mer.
 
 
Så här snygg är hon nu, tre tänder som "fattas"!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Pupa

hemma mamma med två barn, svenska men bor i Dubai, celiaki och leversjukdom (AIH).

RSS 2.0