Dåligt med bilder

Det utlovade bildregnet har tyvärr uteblivit. Jag har bilder till långt upp i halsen, men gamla bilder. För att göra en lång historia kort hade vi 2012 gjort back up på de bilder som fanns på våran stationära dator och min laptop innan vi åkte till Sverige. Maken skulle göra sin när han kom tillbaka från sin flygning. När han kom hem och skulle slå på sin laptop var den död och vi hade förlorat massor av bilder :( Maken lyckades köra något återställningsprogram och fick tillbaka många bilder MEN man får ju då tillbaka ALLA bilder den kan återställa. Detta gäller även bilder från nätet och de återställs inte med sina ursprungliga filnamn och vi fick en så där 100 000 filer att kolla igen. Det är inte ett jobb vi har prioriterat men nu måste det göras. I slutet av förra året köpte jag ett fotobokspaket till bra pris men nu måste vi börja göra fotoböcker!  Och om vi inte har alla foton organiserade hur ska jag då kunna välja bilder till fotoböcker? Hursomhelst är jag på gång nu, har valt bilder till sonens första år så nu gäller det att sammanstråla med maken och designa själva boken!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Pupa

hemma mamma med två barn, svenska men bor i Dubai, celiaki och leversjukdom (AIH).

RSS 2.0