Valletta

Jag som sagt att jag inte ska kommentera nyhetsflödet här i bloggen kan inte låta bli att nämna hur galet irriterad jag blir över att journalisterna på Aftonbladet inte kan stava till Valletta. I artikel efter artikel stavar man fel. Hur svårt kan det vara? Maltas huvudstad heter Valletta och inte Valetta!
 
Missförstå mig inte, självklart är det allra gräsligaste i den här situationen alla flyktingar som får sätta livet till på Medelhavet (och andra delar av världen!). Jag får ångest och ont i magen när jag tänker på hur de måste ha det i sina hemländer som ger sig ut på såna här "resor" men jag har tvyärr inget svar på vad man kan göra åt situationen och ger mig därför inte in i den diskussionen. Däremot tycker jag alltså att journalister på sveriges största tidning (?) skulle kunna stava rätt på en Europeisk huvudstad som faktiskt inte stavas med konstiga lokala bokstäver eller är krånglig på annat sätt.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Pupa

hemma mamma med två barn, svenska men bor i Dubai, celiaki och leversjukdom (AIH).

RSS 2.0