Sandstorm

Igår när jag vaknade hade en sandstorm dragit in över Dubai. När jag öppnade gardinerna trodde jag först att jag hade något fel på ögonen, ljuset blir helt orange genom sanden, men det var alltså en sandstorm. Det verkade som den skulle hänga kvar hela helgen men idag ser det klart och fint ut. Min tanke med det här lovet är att vi faktiskt ska få lite vila. Det är ett helt år sedan vi hade lov utan att åka bort och även om det är jätte kul att resa tär det ju på krafterna. Det här lovet handlar om att ladda för den sista terminen innan sommaren, den jobbiga, och heta slutspurten till sommarlovet. Idag blir det troligtvis ingen mer avancerad utflykt för oss än en tur till IKEA och Ace. Jag "behöver" till IKEA för att köpa några småkorgar att förvara mediciner i då vi har en stor låda i badrummet för medicin men det är ingen ordning alls och helt omöjligt att få en överblick över det hela så vi har säkert dubbla grejer av en hel del. Kanske får barnen en 2 kronors glass som brukar höra till :) Jag har lagt frön i blöt så eftermiddag ska vi så men jag skulle vilja ha någon form av "så låda" som inte kräver så mycket jord. Mamma har någon låda som ser ut ungefär så här (plugg box hette det tydligen). Eftersom vi rätt ofta sår frön tänker jag att det kunde vara en bra investering om jag kan hitta något liknande här och jag tror att Ace är rätt ställe att vända sig till. Våran bil är lämnad till garaget för lagning efter min försmädliga olycka så nu har vi en hyrbil. Fick en Passat och det är jätte otäckt att köra en så liten bil när man är van vid Pajeron :O


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Pupa

hemma mamma med två barn, svenska men bor i Dubai, celiaki och leversjukdom (AIH).

RSS 2.0