En sån där skitdag....

....12 timmar efter att jag började städa imorse sätter jag mig nu äntligen ner och pustar ut (men då är jag inte ens helt klar, har strykning kvar att göra). Det hela började med att den bokade städerskan inte dök upp så jag fick städa själv. Ilands problem man har, jag vet, men ändå. När jag väl städar ska det göras ordentligt så nu har jag alltså städat i princip hela dagen. Flyttat alla möbler som går och städat under sängarna osv osv. Mitt i allt hörde maken av sig att verkstaden som vi lämnat bilen på ringt honom i Barcelona och meddelat att vårat försäkringsbolag inte godkänt orginal verkstad för att fixa det som gick sönder vid min back olycka. Pga att vi tagit upp deras tid i onödan tillkom en straff avgift på närmare 1000 kr. Det var bara för mig att ta med mig barnen i taxi och åka hela vägen ner till Jebel Ali och hämta ut bilen. När jag kom dit fanns en skylt på disken där det stog att kunden själv var ansvarig för att kolla att det inte stog "non agency" på försäkringslappen men någon sådan skylt stog då inte där maken lämnade in bilen (inte samma ställe) och ingen nämnde något om detta. Det känns som det bara är ytterligare ett sätt för dem att tjäna lätta pengar. Hur svårt kan det vara för de som ändå jobbar med det här dagligen att kolla av papperet man dyker upp med, eller åtminstone uppärksamma kunden att om det står non agency så kommer de inte få hjälpa. Vi lär ju inte varit de första som det här hänt för. Så här i efterhand kan jag ju se på försäkringspapperet vi fick att det står "non agency" och vilken verkstad de vill att man ska åka till, men när sånt här händer på sin höjd vart tredje år är det banne mig inte lätt att veta vad man ska titta efter. På vägen hem åkte vi förbi verkstaden som försäkringsbolaget rekomenderade och där var de hjälpsamma och trevliga men lagningen kommer ta 6-7 dagar (troligtvis för att de måste lacka) och de kommer inte kunna hjälpa oss förrän mitten på nästa vecka och då kommer ju min mamma och bror hit på besök och då behöver vi ju en stor bil för att få plats, ingen liten hyrbil, så nu vet jag inte hur det blir. Maken får ta tag i det där när han kommit hem imorgon för nu har jag gjort mitt!
Trackback

Pupa

hemma mamma med två barn, svenska men bor i Dubai, celiaki och leversjukdom (AIH).

RSS 2.0