2ornas simgala

I måndags körde vi dubbelpass vid skolans pool med simgalor för båda barnen. Svettigt värre kan jag lova! Jag är rätt säker på att jag berättat om hus systemet (liknande det i Harry Potter) som finns på barnens skola, där man under skolåret "tjänar" poäng till sitt hus, både sportligt (sport dagen och simgalorna) och akademiskt. Vid simgalorna ska alla barnen simma två race och de har i förväg helt själva fått välja vilka simsätt de ska tävla i. Skolan har koll på barnens kapacitet och sätter ihop heaten efter hur snabb man är så att inte en topp simmare får simma mot väldigt mycket svagare simmare. 2orna började dagen och dottern hade valt fjäril (för att umana sig själv) och bröstsim. Hon simmade inte i "botten" heaten, men inte heller i topp heaten och jag måste säga att det ändå gick rätt bra för henne och trots att hennes hus, Jaguarerna, kom sist var hon glad och nöjd.
 
 
Här är hon på bana 5, redo för fjäril
 
 
Dyka i kan hon iallafall!
 
 
Här laddar hon för bröstsim.....
 
 
...med lite galna gester åt pappa i publiken!
 
 
 
 
Leoparderna vann....
 
 
 
inte överdrivet glada miner hos det förlorande huset....
 
 
.....men otroligt söta och imponerande 6-7 åringar som alla simmat 2x25 meter!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Pupa

hemma mamma med två barn, svenska men bor i Dubai, celiaki och leversjukdom (AIH).

RSS 2.0