Phew!

Jag är helt slut! För den som undrar hur man som hemmafru fyller sina dagar ska ni får höra hur det sett ut idag.
Kl 6 ringde väckarklockan, dags att få barnen klara för skolan. Så fort skolbussen hämtat dem (6.50) åkte jag till min kettlebells klass. Hemma strax efter nio, snabb frukost och dusch innan jag åkte vidare till IKEA för en kruka till min hyacint som jag fick tag på igår. Lunchen fick sedan intas i bilen utanför skolan innan jag gick in för att hjälpa till i dotterns klass. 1½ timme i klassrumet och sedan raka vägen hem för att dottern skulle hinna till sin balett lektion. Jag lämnade henne, åkte hem och strök ett par lakan och packade simväska till sonen. Sen var det bara att hämta dottern och åka vidare för att hinna till en special simlektion som hölls med en engelsk olympisk simmare som är här på besök. Två timmar vid poolkanten med en uttråkad dotter innan vi kunde åka hemåt, redan där långt efter deras normala sovtid och då behövde jag fortfarande fixa kvällsmat och förbereda morgondagens skollunch. När barnen väl kom i säng kl 20.15 och jag äntligen fick sätta mig ner kände jag mig helt medvetslös! Vilken tur att inte alla dagar är såna här dagar säger jag bara.....


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Pupa

hemma mamma med två barn, svenska men bor i Dubai, celiaki och leversjukdom (AIH).

RSS 2.0