Julen smyger sig på....

Vi har fått upp vår julutebelysning och idag har jag fixat med barnens adventskalender. Jag har aldrig varit en fan av godiskalendrar (så onödigt att äta godis varje dag) samtidigt som jag inte riktigt känner att jag vill ge en liten present varje dag heller men i vintras blev jag inspirerad av min moster. Något jag helt missat (troligtvis för att jag aldrig varit på västkusten vid jul) är att hon har en egen julgran till barnen, en mindre variant. Den dekoreras genom att barnen får ett paket med en dekoration varje dag och så blir granen finare och finare fram till jul. Toppen idé tänkte jag och knyckte den rakt av :D
 
 
Så här såg det ut i förväg, försökte dela upp färgerna lite så att granen inte blir bara en färg från början.
 
 
Så här blev slutresultatet, tack IKEA för de små påsarna med sifferklistermärken!
 
Nu ska jag bara fundera lite på hur jag ska göra med presentationen av påsarna. Just nu lutar det åt att jag hänger upp dem i granen, så får barnen leta upp rätt påse och nästan byta ut påsen mot själva dekorationen men jag kanske kommer på något bättre, vem vet?


Kommentarer
Susanna Maria J

Ja det gör den och visst är det underbart :D

Svar: Ja, det gäller att mana fram julkänslan så gott det går här i öknen :)
pupa.blogg.se

2014-11-27 @ 10:01:06
URL: http://oslofru.com/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Pupa

hemma mamma med två barn, svenska men bor i Dubai, celiaki och leversjukdom (AIH).

RSS 2.0