Tänk....

....vad lite retail therapy kan göra för humöret!
 
Idag har vi varit till Mall of the Emirates för att gå på bio. När vi såg Rio 2 i april såg vi trailern för Tinkerbell and the pirate fairy som skulle komma snart och båda barnen ville så klart se den. Vi köpte våra rabaterade biljetter till Dubai Mall men när jag skulle kolla vilken tid den gick visade det sig att den redan slutat gå?! Mall of the Emirates var det enda stället i Dubai som fortfarande visade den så det var bara att bita i det sura äpplet och åka till MoE. Egentligen avskyr jag det stället, det är så vansinnigt mycket folk och det går aldrig att hitta parkering och infarter och utfarter är inte genomtänkta så det tar alltid massa extra tid plus att de inte har någon restaurang som passar mig med alla mina matkrav. Innan filmen hann vi slinka in på Clark´s för att prova storlek på ett par sandaler jag hade tänkt att maken skulle köpa till dottern när han flyger till London nästa vecka. Det visade sig att de hade rea på sandalerna så de kostade samma som de skulle göra i England så vi slog till! Kanon bra att maken slipper fara runt och leta. Efter bion gick vi in på Carrefour för att kolla efter en mobil åt maken då hans håller på att helt ge upp. Han slog till på en likadan som jag har, fast i annan färg, och jag hoppas han blir nöjd. Eftersom det inte finns något för mig att äta i MoE tänkte vi äta på Nando´s på vägen hem och då hann vi även förbi Satwa (himmelriket för tyger) för att skaffa chiffon till ett än så länge hemligt projekt samt "rep" till sonens outfit till den kommande "Shrek dagen" på skolan. Med god mat i magen känner mig nu mäkta glad och nöjd med allt vi fått uträttat. Imorgon blir en riktig inne dag istället då vi ska lämna bilen på service och därmed blir hemma men det är ju skönt det med :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Pupa

hemma mamma med två barn, svenska men bor i Dubai, celiaki och leversjukdom (AIH).

RSS 2.0