International Day

Snart är det dags för International Day på skolan. Vi har aldrig varit med om det eftersom man skippade det förra året när det i princip sammanföll med 50 års jubileumet och året innan ville sonen hellre stanna hemma och ta det lugnt.
 
Det hela beskrivs på följande sätt:
 
23 Country Stalls, International Food court, a bouncy castle, display of arts & crafts, performances and music. Children will receive a passport each upon arrival & registration at front gate, then they can go around to the central playground where everything is set up. It will be a wonderful journey for them as they will discover facts about each country, might complete an activity and then get their passports stamped by each stall. Which then they can keep as their souvenir. It is a day for all the family to enjoy.
 
 
 
I år ska vi ha ett skandinaviskt stånd då jag inte hade lust och ork att ordna ett eget. Vi är de enda svenskarna men så finns det en dansk och en norsk familj. Jag försöker sammanställa lite info om Sverige som passar barn, enkelt och lätt att förstå. Eftersom jag aldrig varit med på detta tidigare vet jag inte riktigt vad som förväntas och hur storslaget det hela kommer vara men jag tror jag har en bra plan och tror faktiskt det kommer bli rätt bra.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Pupa

hemma mamma med två barn, svenska men bor i Dubai, celiaki och leversjukdom (AIH).

RSS 2.0