Askonsdagen

För den som undrar vad som hände i onsdags kommer här en uppdatering, igår var kort dag i skolan så barnen kom hem väl tidigt för att jag skulle hinna mer än att träna och jobba lite på min presentation till International day.
 
Precis brevid barnens skola ligger en katolsk skola och dess kyrka och askonsdagen är tydligen en stor grej för dem för varje år är det totalt kaos (som tur är brukar det inte vara skola på de andra religiösa högtiderna så vi slipper vara med om eländet). Inte för att vara rasistisk på något sätt men det är mest indier som går till den här kyrkan och de har ju lite andra sedvanor än oss europeer när det gäller att tränga sig före och såna saker och det hjälper såklart inte till med ordningen. Onsdagar är den dagen jag har skolkörningen två gånger och på morgonen tog det mig 40 minuter i jämförelse med vanliga 20 minuter, alltså dubbla tiden men det hade jag räknat med så vi åkte lite tidigare än vanligt. När jag skulle hämta däremot var det ännu värre kaos och det hade inget med den katolska kyrkan att göra. En av huvudlederna genom Dubai var blockerad så bilarna som kom från vårt håll kunde inte komma ut på den vägen och därmed blev det helstopp även på våran väg trots tre filer! En sträcka som normalt tar 2 minuter tog 37 (jag tog tid när det tog stopp, bara för att veta precis hur lång tid det tog) och därmed slog eftermiddagen alla rekord då det tog mig 1 timme att komma till skolan! Jag kan lova att jag inte var på gott humör....Det sket sig vidare då maken, som gjorde en flygning till London och skulle ut på shopping från Next (sonen har som max 2 par shorts som passar honom, alla andra är riktigt tighta) skickade sms och sa att sommar kläderna inte finns i butik, bara på nätet. Sonen var den som läste smset och blev så besviken att han började gråta och det kändes ungefär likadant för mig. Trots 30 gradig värme finns inga sommarkläder i butikerna här och iom att Next haft sommarkollektionen på nätet i två månader nu trodde jag den skulle finnas i butikerna vid det här laget. Samtidigt kostar Next här dubbla priset jämfört med England så deras prisvärda kläder blir inte så prisvärda längre. Bara hålla tummarna att maken får en flygning till England igen i början på april :(


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Pupa

hemma mamma med två barn, svenska men bor i Dubai, celiaki och leversjukdom (AIH).

RSS 2.0