Åhhh mitt öra!

För många herrans år sedan när jag pluggade i Hultsfred fick jag problem med ett öra. Det började lite diffust och slutade sedan som lock. Jag trodde på en propp och körde Revaxör flera gånger, helt utan resultat och det hela var jätte obehagligt ända tills jag på helgen åkte hem och mamma tittade mig i örat. Hon såg ett hårstrå men det kändes väl inte som det skulle ha med saken att göra men hon plockade ut det och PLOPP så fick jag min hörsel tillbaka. Vid matbordet ikväll kände jag hur jag fick halvlock för örat och det knäppte och lät när jag tuggade. Som tur var kände jag igen känslan och tänkte att jag måste ha ett hårstrå i örat igen men svor inombords för att maken åkte på 6 dagars flygning imorse. Kändes ju galet fåningt att åka till läkare för att ta ut ett hårstrå ur örat samtidigt som jag nog inte skulle känna mig helt bekväm att be någon kompis att kolla mig i örat heller så vad gör man? Jag fick helt enkelt be barnen kolla mig i örat. Självklart måste båda kolla, rättvist ska det vara. Dottern sa att hon såg ett hårstrå och sonen sa samma sak och nu var frågan om man skulle våga släppa loss ett barn med en vass pincett i örat?! Jag kände att sonen skulle klara det och efter nogrann briefing om hur vass pincetten är och känsligt örat är höll dottern bort håret från örat och sonen lyckades på ett försök få ur hårstrået och det var precis samma känsla som förra gången...PLOPP! Helt underbart att bli av med besväret så snabbt den här gången och sonen fick ju känna sig mäkta stolt såklart, pappan hade ju sagt åt honom att vara "man of the house" medans han är borta och nu fick han verkligen göra en insats :)


Kommentarer
Anna-Lena

Att ett litet hårstrå kan besvära så mycket men vilken tur att du hade två hjälpredor hemma!

Svar: Ja det är konstigt hur något så litet kan ställa till det så mycket! Och ännu konstigare att det inte händer oftare än med 15 års mellanrum :D
pupa.blogg.se

2014-03-19 @ 19:17:01


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Pupa

hemma mamma med två barn, svenska men bor i Dubai, celiaki och leversjukdom (AIH).

RSS 2.0