Imorgon gäller det!

Imorgon är dagen D när det gäller skolan....barnen kommer få sina skolrapporter (och "betyg") och vi kommer även få veta vilka lärare de får nästa år. Trots att jag vet att det egentligen inte spelar någon roll, jag är rätt säker på att alla lärare på DESS är bra är detta något som jag får fjärilar i magen av att tänka på. Tack vare kontakter har jag dock hört att den enda läraren som jag känner inte skulle passa med dottern kommer att undervisa i en annan årskurs nästa år så det känns ju lugnande. Samma sak med deras skolrapporter.....hjärnan säger att "vad spelar det för roll, jag vet ju (via deras lärare) att de alltid försöker sitt bästa och det är huvudsaken" men det hjälper inte....jag hoppas verkligen att dottern inte hör till "botten skrapet". Det kanske låter illa, men jag vill inte att hon ska känna att hon inte hänger med och att det påverkar hennes självförtroende. Jag ska försöka sova och hoppas på goda nyheter!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Pupa

hemma mamma med två barn, svenska men bor i Dubai, celiaki och leversjukdom (AIH).

RSS 2.0