Allvarligt talat?

Det här är väl egentligen inte vad jag borde göra just nu med 9 minuter tills väckarklockan ringer men jag känner mig så irriterad att jag inte kan låta bli. Vad är det med folk och skriverier med talspråk?! Ok, min svenska är inte världsbäst på något sätt och efter 14 år utomlands kanske det är ok men varför skriver folk och stavar som det låter? Läste precis ett långt inlägg i en fb grupp där personen som skrev har använt mä istället för med, å istället för och, ja istället för jag, och e istället för är. Ok, ok, jag kommer från Dalarna och ibland skriver mina vänner en statusrad på det här sättet och jag kan köpa det som ett sätt att vara lite lustig och visa var man kommer ifrån men att skriva ett helt inlägg i en riksomspännande grupp gör mig galet irriterad och jag orkar knappt läsa texten. Nej fram för mer skriftspråk i skriftspråk mina vänner!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Pupa

hemma mamma med två barn, svenska men bor i Dubai, celiaki och leversjukdom (AIH).

RSS 2.0