Fotboll

Barnen började idag sin fotbollsträning som "after school activity". Jag var ju i klassrummet och hjälpte till innan skoldagen var slut och redan där började snacket. "Va då, ska J spela fotboll? Det är ju inget för tjejer osv". Det fortsatte även i uppsamlingsrummet där hela årskursen träffades innan de togs till fotbollsplanen. Puman verkade ta det hela bra och ställde sig stolt upp och viftade på höfterna och sa "I play for Sweden". Innan jag gick ut och kollade på träningen bar jag ut några väskor till bilen för att ha mindre att bära på efteråt iom att jag skulle ha med mig 4 fotbolls spelande barn hem och när jag kom ut på planen såg jag att det var en så där 40-50 barn där och dottern var den enda tjejen! Hon var visserligen enda tjejen i den gruppen hon gick i för två år sedan men då var det en mycket mindre grupp och därmed inte lika "synligt". Hoppas hon fortsätter vara morsk och barnen slutar kommentera att hon är där så hon inte tappar sugen, hon är nämligen jätte glad över fotbollsträningen.
 
Så här snygga var godigarna
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Pupa

hemma mamma med två barn, svenska men bor i Dubai, celiaki och leversjukdom (AIH).

RSS 2.0