Att sprida glutenbudskapet

Ibland får jag mina infall och häromdagen bestämde jag mig att sprida lite glutenbudskap. Om man inte säger till, hur ska folk veta vad som behövs?! När jag träffade svenskorna på Starbucks frågade killen om jag ville ha en muffin till mitt te och jag svarade att jag tar något gott till när ni har något glutenfritt att erbjuda. Killen fattade säkert inte ens vad jag menade men det är inte det som är huvudsaken, om tillräckligt många kommenterar kanske något händer?
 
Jag fortsatte med att gå hem och skriva email till de som importerar "Schär"s produkter till Sverige för att fråga om den glutenfria raviolin och de glass strutarna man kunde hitta på Malta. Deras svar var att det är grossisterna som avgör vad de tror det finns marknad för och därmed vad de vill köpa in, inte Schär själva. Frågan om dessa produkter har kommit upp i celiaki gruppen på facebook så jag fortsätter nu mitt arbete med att gå vidare i frågan, vilka är grossisterna så man vet vem man kan försöka påverka.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Pupa

hemma mamma med två barn, svenska men bor i Dubai, celiaki och leversjukdom (AIH).

RSS 2.0