15

Idag är det 15 dagar kvar tills vi åker till Sverige! Gud vad vi längtar :D Mamma har fått en lååååång glutenfri önskelista så hon kan handla innan vi kommer eftersom hon jobbar en del när vi är där. Bästa glutenfria shoppingen är nämligen i Borlänge och eftersom hon ska hämta sina systrar och mamma där helgen innan vi kommer tänkte hon passa på att få hem frysvarorna. Hursomhelst var det inte det jag egentligen ville skriva om utan det handlade om puman skolshow.
 
Jag skrev ju om den häromdagen (du kan läsa här) och jag skrev ju att jag fått beskedet att showen skulle vara den 13e (torsdagen) jag kollade om vi kunde boka tillbaka våra biljetter till fredagen men det var fullt. När jag kom till skolan i söndags pratade jag med fröknarna och då visade det sig att frökens gravidhjärna slagit till och hon skrev fel daturm! Showen var istället på onsdagen och jag bad fröken att inte välja ut någon annan för dotterns "speaking part" utan ge mig en chans att kolla ifall vi kunde resa på torsdagen istället. Det var självklart inget problem för fröknarna och när jag kom hem kollade jag direkt upp hur det såg ut med platser på flyget och hurra! Vi kunde resa på torsdagen. Det innebär ju en del bök och krångel så klart, mamma hade bytt arbetstur med en annan tjej för att kunna hämta oss på onsdagen och vi hade gjort planer att träffa min barndomskompis samma dag vi kom för att hon var ledig då men samtidigt kan jag inte känna någon ånger, dottern blev själaglad att kunna vara med på sin show och det är ju det allra viktigaste! Showen följer deras skoltema som just nu är "who´s afraid of the dark"  så idag ska jag ut och leta svarta leggings och svart top åt henne att ha på sig.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Pupa

hemma mamma med två barn, svenska men bor i Dubai, celiaki och leversjukdom (AIH).

RSS 2.0