Virkade skallror

Jag ville ju ge något speciellt till Mrs. S som väntar trillingar och slutar den här veckan. Jag ville ju ha något som matchade men ändå var olika samtidigt som jag inte ville lägga flera hundra kronor på presenten. Beslutade mig att virka skallror medans jag var i Sverige och på så sätt kunna få mammas hjälp att läsa mönster (så haj är jag inte på att virka!). Här är resultatet.
 
 
 
 
Jag virkade efter mönster i den här mönsterboken (Tilda Virkade babyleksaker & skor) ifall någon är intresserad.
 
Jag var riktigt på gång och valde även att virka en skallra till den fröken sonen hade förra året och som även hon går hem på mamma ledighet den här veckan (fast hon väntar inte trillingar och ska vara tillbaka efter sommaren). Mönstret till den finns i samma häfte och det var busenkelt att virka och gick fort. Tusen tack till mamma som sedan skötte det mesta av hopsyningen.
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Pupa

hemma mamma med två barn, svenska men bor i Dubai, celiaki och leversjukdom (AIH).

RSS 2.0