Playdate i parken

Dottern får oftast hänga med på sin brors lekträffar och blir ihoptuttad med systrar till sonens kompisar. Har haft lite dåligt samvete över detta och nu äntligen gjorde jag slag i saken och fixade playdate med hennes allra bästa kompis i klassen. Kompisen är en kille, M, och puman hade mkt besvär i förväg med att hon skulle vara snygg och ville ha på sig sin allra finaste klänning. Jag lyckades dock övertala henne att detta inte var det ultimata för lekparken :) Sonen ville inte leka med småbarn och ville ha med en bok att läsa men de lekte jätte bra tillsammans alla tre, först var de pirater en lång stund och sen klättrade de i klätterställningarna och hade jätte kul. Det var verkligen härligt att se och Ms mamma är norsk och det var kul att kunna prata lite svenska! Tyvärr hade jag ingen kamera med mig, den är så tung och jag var själv med barnen och all picnic mat vi hade med oss.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Pupa

hemma mamma med två barn, svenska men bor i Dubai, celiaki och leversjukdom (AIH).

RSS 2.0