I slalombacken

Strax innan Sverige resan såg jag på utförsåkning från OS och sonen tyckte det såg jätte häftigt ut och helt plötsligt slog det mig att det kanske var läge att prova skidbacken med barnen när vi skulle till Sverige. Självklart gjorde jag en del undersökningar och i Romme Alpin åker barn under 7 år gratis i liftarna! Med andra ord skulle vi bara behöva betala för mitt liftkort och barnens skidhyra. Inget snack om saken, klart vi skulle ge det en chans om barnen ville och det slutade faktiskt med två dagar i backen! Första dagen tog jag på mina egna skidor och åkte med dem men jag insåg att det egentligen var bortkastat, barnbackarna var som gjorda för att föräldrar utan skidor skulle kunna hjälpa till och det hade nog varit lättare att hjälpa dem utan skidor på fötterna! Jag var helt övertygad om att 3 timmar skulle räcka så vi hyrde utrustningen i 3 timmar men barnen var inte nöjda efter det men soim vuxen får man sätta ner foten och både jag och mamma tyckte att det räckte så, vi ville inte att de skulle bli för trötta och göra illa sig. Istället bestämde vi att åka tillbaka dagen efter men då köpte jag inget liftkort och höll mig i skor.
 
 
 
 
 
 
Här kommer jag och puman
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Jag måste säga att det gick över förväntan med skidåkningen och barnen kämpade på riktigt bra. Sjävklart blev det några tårar och gnäll innan de fick kontroll men nu vill de åka igen nästa år :) Som sig bör lyckades vi dock med en del pinsamheter som när dottern släppte knappliften för tidigt och började glida bakåt, rakt in i mig och jag fick inte upp henne så de fick slå av liften :O Eller när sonen åkte ner för den lite längre gröna backen och det gick lite väl fort och mitt hjärta stannade för han styrde in mot liftkön. Jag tänkte dock att nätet skulle ta stopp på honom och det gjorde det visserligen till att börja med, men efter det blev det en hel volt över nätet där han hamnade i liftkön ändå! Gissa hur nöjd han var andra dagen när han fick se en tonåring göra samma sak :D Hursomhelst, vi kommer definitivt att försöka hålla i utförsåkningen med jämna mellanrum.
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Pupa

hemma mamma med två barn, svenska men bor i Dubai, celiaki och leversjukdom (AIH).

RSS 2.0