Sjukstugan fortsätter

Måndagen passerade utan feber och igår gick dottern till skolan. Det var en full dag med balettavslutning och sedan sonens julkonsert på skolan. Idag var det "avslutning" i skolan (trots att sista dagen är imorgon) med knytkalas och kalas kläder istället för skoluniform. Maken och jag gjorde ett köpcentrum race och letade cykelställ och kollade lite kläder. När dörren öppnades kom en storgråtande son in då han hade kräkts över hela sig i bussen! Efter kommer dottern som även hon storgrät. Vilket kaos! Sonen fick av sig kläderna och in i duschen, kläderna i tvättmaskinen och sedan fick jag försöka få klart för mig varför dottern grät. Då visade det sig att hon grät för att gossen hade bett henne om en plastpåse men hon hade inte förstått honom och hon tyckte därmed att det var hennes fel att han kräkts. Sonen mådde mycket bättre efter duschen och när barnen skulle gå och titta på adventskalendern knackade det på dörren. Därutanför stog ett äldre barn från skolbussen som ville komma förbi och kolla om gossen var ok.....Gud vilka rara barn! Jag blev helt varm i hjärtat.
 
Nu är det bara att hoppas att vi alla är friska nog att sätta oss på flyget om 1½ dygn :O


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Pupa

hemma mamma med två barn, svenska men bor i Dubai, celiaki och leversjukdom (AIH).

RSS 2.0