Kränkt

Det här kanske låter urlöjligt men jag känner mig kränkt, har gråtit för att det känts så obehagligt. Jag berättade ju om adventskalendern jag gjorde till barnen och hur jag hängde paketpåsarna i granen i fredags. Jag tänkte mig noga för och hängde påsarna så att siffran skulle synas utåt så att barnen inte skulle behöva röra dem och samtidigt gav jag barnen stränga order att inte röra eftersom de då skulle kunna se vad som låg i påsarna då jag inte slog in paket utan bara fyllde upp med tunnt papper överst. Hursomhelst upptäckte barnen igår att några av påsarna satt med datumlapparna inåt men jag tänkte inte mer på det förrän idag, när barnen öppnar påse nr 2 och det i den ena påsen ligger en trägran och i den andra en liten röd julgranskula. Helt snopet för min del då jag vet att jag lagt samma sak i två påsar, med samma datum på. Julgranskulan var av en liten modell och jag visste att jag lagt två kulor i samma påse av de små sorterna (eftersom jag hade 4 kulor totalt) så jag ringde till våran städare för att fråga om någon av påsarna ramlat ner när de städade, tänkte att det kunde blivit någon rockad pga det men han sa att han inte rört påsarna. Hag började lite snabbt att söka genom påsarna i granen. Jag letade snabbt igenom påsarna och upptäckte en påse med EN liten silverkula i, hittade den andra påsen med samma datum och däri låg ett tyghjärta. "Någon" har alltså gått igenom påsarna och tagit ur två dekorationer och sedan lagt över en sak från påse med två dekorationer i. Jag frågade självklart barnen men de lovar dyrt och heligt att de inte rört påsarna och i det här fallet tror jag dem, de hade ju kunnat tjuvkika av nyfikenhet men att ta ur och flytta om har de ju ingen anledning att göra. Det betyder alltså att den enda som kan ha gjort detta är våran städare och/eller hans fru :O För mig handlar det inte om pengar (även om de försvunna sakerna var köpta på andra ställen i världen och därför inte ens kan ersättas) utan att de/han/hon har gått igenom barnens saker och plockat med sig något. Jag skulle tro att de inte trodde att jag skulle märka det, de fattade nog inte vad det handlade om och att det låg precis samma saker i två påsar. Ett par av mina allra bästa leggings är försvunna och jag kan inte hitta dem, vi skämtade och sa att städarens fru kanske tagit dem men ingen av oss trodde nog egentligen på detta men nu börjar man ju fundera......Vi ska konfrontera dem på torsdag när de kommer och ska städa, troligtvis kommer vi att säga upp dem och se till att få våran nyckel tillbaka. Det kommer bli jätte jobbigt när vi nu måste städa själva (jag har ju sagt det här förut, golven behöver torkas MINST tre gånger i veckan, helst oftare) men det känns inte som jag kan lita på dem igen. Om de tyckte det var ok att ta något litet kanske det blir något större nästa gång!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Pupa

hemma mamma med två barn, svenska men bor i Dubai, celiaki och leversjukdom (AIH).

RSS 2.0