Glutenfritt i Italien

Som vanligt hade jag googlat och letat tips på glutenfria alternativ i de städer vi skulle besöka och jag insåg att det italienska celiaki förbundet gör ett jätte jobb. De har en guide (en bok och på nätet) till att äta ute och verkar utbilda och kolla upp restaurangerna med jämna mellanrum för att se till att man får säker mat. Eftersom jag har leversjukdomen dricker jag ju ingen alkohol men jag tror att alla ställen vi var på även hade glutenfri öl till den som gillar detta.
 
 
Det är rätt dyrt att äta ute i Italien så vi försökte äta en måltid ute och sen antingen laga själva (i Florens hade vi ju kök) eller fixa lite picknick med salami, skinka, ost och bröd. 
 
Allt eftersom jag får ordning på alla bilder och inlägg kommer jag uppdatera inlägg om de olika ställena vi besökte.
 
Här kan du läsa om mina erfarenheter av att äta glutenfritt i Venedig.
 
Här kan du läsa om mina erfarenheter av att äta glutenfritt i Pisa.
 
Här kan du läsa om mina erfarenheter av att äta glutenfritt i Florens
 
Här kan du läsa om mina erfarenheter av att äta glutenfritt i Verona
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Pupa

hemma mamma med två barn, svenska men bor i Dubai, celiaki och leversjukdom (AIH).

RSS 2.0