Biluppdatering

Bil assistansen började med att skicka över någon som skulle försöka få igång bilen. De dök upp rätt snabbt och det visade sig att batteriet var hel slut. Över lag håller bilbatterierna som max i 2 år här i öknen så vi har visserligen i princip väntat på att det ska hända men eftersom vi ändå fick igång bilen med startkablar igår trodde vi inte det skulle vara det. Hursomhelst hade de batterier med sig så på ett par minuter fick vi batteriet utbytt och när maken startade bilen hade "check engine" lampan slocknat. Tänk så skönt att vi slapp åka till mekanikern och att bilen verkar funka fint igen.


Kommentarer
Anonym

Hej!
Jag hitta din blogg då jag kolla runt lite efter hur det är att bo och jobba i Dubai, för jag och en kompis är väldigt sugna på att åka till Dubai och jobba som t.ex. au pair, tänkte om du har några tips på hur vi kan få tag på familjer som är i behov av au pairer då jag inte hittar någon förmedling med Dubai som alternativ.

Tacksam för svar :)
Mejla gärna mig.

Med vänliga hälsningar
Kim Malmgren

Svar: Jag antar att du/ni har koll på att det inte är lagligt att jobba som au-pair i Dubai då man inte får sponsra (ge arbetstillstånd) åt någon från andra länder än de godkända "housemaid" länderna. Det finns självklart folk som gör detta ändå, de som anställer och de som jobbar. Då får man göra en "visa run" var 30e dag ungefär. Om ni vill bo i svenska familj, kolla i gruppen "Svenskar I Dubai - vikingar i sandlådan" på facebook där ser jag folk som söker au-pair jobb med jämna mellanrum.
pupa.blogg.se

2013-10-07 @ 21:09:28
Frida

Hej!
Ursäkta att jag kommenterar här, men jag skulle gärna vilja komma i kontakt med ngn som bor i Dubai/Abu Dhabi och som flyttat med sin familj från Sverige. Skulle du vilja svara på mina frågor angående detta? Har du ngn mejladress jag skulle kunna skicka till?

Med Vänlig Hälsning
Frida

Svar: Självklart svarar jag på frågor....jag skickar ett email till dig eftersom jag ser din email adress från kommentaren!
pupa.blogg.se

2014-01-09 @ 21:34:08
Tess

Hallå! Hamnade här ab en slump då vi börjat vi ska försöka hitta en svensk au pair. Vet du var man bästa annonserar efter detta?
Maila mig!

Ha en fin dag

// Tess

2014-10-07 @ 11:22:58


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Pupa

hemma mamma med två barn, svenska men bor i Dubai, celiaki och leversjukdom (AIH).

RSS 2.0