Bil trubbel

Finns det något värre än bilbekymmer? Man behöver ju alltid bilen och det är aldrig "rätt" tillfälle för den att gå sönder. Igår när vi varit och handlat hade jag startat bilen för att börja kyla den men när vi klev i stog bara a/cn på och när maken försökte starta var batteriet dött. Självklart blir jag osäker på vad som hänt, om jag verkligen slog på motorn och jag kan inte alls komma ihåg några detaljer, jag har ju gjort den där starten hur många gånger som helst. Hursomhelst fick vi hjälp från köpcentrat som hade startkablar och bilen gick igång och vi kunde åka hem med "check engine" lampan lysande. Detta kändes ju som en dålig repris från i somras när något liknande hände med mammas bil! Maken slog av bilen och den startade två gånger under eftermiddagen så vi tänkte att han skulle kunna köra till skolan idag och sen vidare till Mitsubishi men imorse startade den inte igen. Den här gången var det inte bara dött utan lät konstigt. Nu sitter vi därför och väntar på vår "road assistance" som ska se om de kan få igång bilen så maken kan köra den till garaget eller om den måste bärgas. Vansinnigt tråkigt och frustrerande!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Pupa

hemma mamma med två barn, svenska men bor i Dubai, celiaki och leversjukdom (AIH).

RSS 2.0