Slappt

Idag har vi haft en lagom slapp dag. Meningen var att vi skulle ta promenad tillsammans allihopa (med barnen på cykel) men vi fick ta en kort version då det regnade konstant. Jag trodde det skulle komma några droppar nu och några droppar då som när jag gick igår kväll men så var alltså icke fallet. Maken har haft en tur i simulatorn igen och som vanligt stressar det upp honom och han blir jätte grinig men vi klarade oss rätt lindrigt ändå ;) Sonens hår blev klippt, lördagsgodis med sedvanlig film, spel, matlagning, och lite påtande i trädgården. Det har regnat till och från hela dagen och det var varit så där härlig, mysig stämning. När jag lagade kvällsmat ville barnen gå ut i regnet men jag sa nej, dels för att jag inte kunde gå med dem men även för att de redan blött ner sig och duschat en gång idag plus att jag inte kände att vi skulle ha tid att duscha igen. Istället öppnade de båda balkongdörrarna bakåt och satte sig på varsin stol (inne) och tittade på regnet. Mina små godingar! När det regnet sedan avtog gick de ut tillsammans och tittade på växterna och räknade solrosor. Ibland kan de då göra saker ihop utan att bråka!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Pupa

hemma mamma med två barn, svenska men bor i Dubai, celiaki och leversjukdom (AIH).

RSS 2.0