Mellanstadiet?!

Idag när jag kom till Kettlebells tog jag som vanligt en matta och ställde ifrån mig min vattenflaska, svett handduken och radat upp mina kettlebells vid den. Då kom en av de andra tjejerna och säger: "Åh, är det du som har ställt dig där? Det är min plats" Om jag ska vara helt ärlig trodde jag hon skämtade men sa "ja det är det men jag kan flytta på mig". Hon svarade inte på detta men började placera ut sina kettlebells bland mina och alltså fick jag flytta på mig. Hann inte tänka mer på detta just då, annat än att jag blev förvånad. När sedan en annan av de mer rutinerade tjejerna kom missade jag början på deras samtal men hörde slutet när hon som kört bort mig sa "jaaa och någon hade tagit min plats också" så jag insåg ju att de diskuterat att en annan ny tjej stog på "någons plats" med. Det kändes som vi var tillbaka på mellanstadiet....vad då "min plats"? Det kan omöjligt spela roll vart man står? Jag hade ingen aning om att de enligt sig själva hade bestämda platser och de har inte heller varit där alla gånger jag deltagit så hur 17 ska man veta när "deras" platser är tillgängliga för andra? Det är olika många mattor framme beroende på hur många som ska vara med i klassen så ibland får ju någon annan stå på platsen näst längst ner!!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Pupa

hemma mamma med två barn, svenska men bor i Dubai, celiaki och leversjukdom (AIH).

RSS 2.0