18 kilo!

Med risk för att upprepa mig igen måste jag bara säga hur jag älskar kettlebells. Helt underbar träningsform, iaf om man har rätt tränare...men vad jag ville säga var något helt annat Jag trodde verkligen aldrig jag skulle tycka det var enkelt eller för lätt att svinga 12 kilo men det hände idag. Dagens pass började med att svinga tungt, jag brukar pendla mellan 12 och 14 kilo i vikt så jag tog en 16 kilos. Det gick helt ok. Efter detta skulle vi svinga "into rest" dvs varje omgång började var 30 sekund och vilan blev kortare och kortare. Min tanke var att byta mellan 14 och 12 kilos vikten men när jag svingade 12 kilo kändes det så lätt att det hela kändes hur fånigt som helst så jag fortsatte med bara 14 kilos istället och för att utmana mig själv svingade jag 18 kilo sista omgången. Gött att se att man blir starkare :D


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Pupa

hemma mamma med två barn, svenska men bor i Dubai, celiaki och leversjukdom (AIH).

RSS 2.0