En tur till tippen och farmor...

Igår hjälpte jag mamma att städa ur ett av hennes rum i källaren så idag drog vi till soptippen med en hoper grejer. Vi fick inte med oss i närheten av allt det som skulle slängas men vi får väl åka igen. Skönt iaf att känna att man har gjort en insats med tanke på allt som mamma brukar hjälpa till med när hon är hos oss.
 
Sen åkte vi till min farmor en sväng. Jag minns inte om jag nämnt det tidigare men hon fick efter många om och men en ALS diagnos i höstas. Tidigare under vår semester har hon visserligen suttit i rullstol men ändå varit helt klar i huvudet och "med". Idag kunde hon knappt prata och jag tror att barnen nästan tyckte det var lite läskigt iom att de inte förstår vad som händer och kommer ihåg henne mer som vanligt. Nu vet jag inte om det är sjukdomen eller medicinerna som påverkat talet men det var jätte svårt att förstå henne. Tråkigt och ledsamt så klart. Hur elakt det än låter hoppas jag för hennes skull att det går fort så hon slipper ha det så jobbigt.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Pupa

hemma mamma med två barn, svenska men bor i Dubai, celiaki och leversjukdom (AIH).

RSS 2.0