Ibland får man sig en tankeställare....

Farmor har haft lite problem sen i april/maj tror jag. Snubblat och ramlat och kroppen lyder henne inte riktigt och samtidigt har hon haft väldigt ont. Efter många turer hit och dit har hon nu fått en diagnos, ALS. Det känns helt overkligt, det är ju en dödsdom! Iochmed mina mediciner och den ökade risken för cancer har jag tänkt många gånger på hur det skulle kännas att få en dödsdom...att veta att man inte kommer finnas där för barnen när de växer upp? Jag blir illamående bara av tanken! Nu är ju farmor visserligen äldre än mig och har redan sett både barn och barnbarn växa upp men ändå....Jag känner att jag borde höra av mig till farmor men jag vet inte vad jag ska säga, jag menar, vad säger man när någon fått ett sådant besked? Funderar på ett sms för att hon ska veta att jag tänker på henne så länge.....


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Pupa

hemma mamma med två barn, svenska men bor i Dubai, celiaki och leversjukdom (AIH).

RSS 2.0