Ibland har man turen på sin sida....

....andra gånger inte. Men idag får man nog säga att jag hade turen på min sida. DESS hade skolfotografering idag och imorgon och det skulle bli syskon fotografering för den som ville efter skolans slut. Jag ville gärna få det gjort idag men när jag emailade skolan för att få klartecken om det var båda dagarna eller inte svarade de att det endast var imorgon. När jag hämtade dottern visade det sig att det var fel, de fotade idag med så jag slank in och lyckades få syskon porträtt på barnen. Jätte nöjd!
 
För mindre än en vecka sedan var jag på Next (en affär som H&M ungefär) och de hade ett par jätte fina jeans, jag tittade inte ens på prislappen för jag visste att det skulle var mkt billigare i England och eftersom maken skulle till Glasgow bara några dagar senare var min tanke bara att prova ut vilka byxor jag ville ha och ge honom artikelnr och storlek för att köpa dem åt mig. I England kostade de endast 20 pund (dvs ungefär 210 kronor). Nu visade det sig att byxorna var slutsålda i Glasgow (och på Next online!) så jag bestämde mig att ringa runt på de Next som finns här för att hitta någon som hade byxorna, kosta vad det kosta ville. Den i Dubai Mall hade de inte, tjejen sa till mig att de var slutsålda men pratade om en annan byxa som var i princip likadan som ersatt den jag frågade efter. Hon skulle lägga undan ett par till mig till imorgon men när jag kollade upp den byxan på nätet såg jag att den var dubbelt så dyr som den jag tittat på innan. Provade därför ringa Mirdif City Centre med och där hade de en byxa kvar. I min storlek!!!! Hon skulle lägga undan dem åt mig men när jag frågade vad den kostade visade det sig att det var erbjudande på den. De hade kostat 400 AED (ung 716 kronor) men kostade nu100 AED (dvs ung 180 kronor!!!!) så hon kunde inte lägga undan till dagen efter. Inget att tveka på sa jag och slängde in barnen i bilen och drog iväg trots att jag förstog att det skulle bli stressigt att få middagen klar i tid. Hann tom prova byxorna igen, fick dem för vrakpris och hann hem och laga mat. Phew!
 
Imorgon är barnens sista skoldag innan midterm holidays. Ska bli mysigt med lite familjetid.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Pupa

hemma mamma med två barn, svenska men bor i Dubai, celiaki och leversjukdom (AIH).

RSS 2.0