Hemlängtan...

Jag anser mig ju ha två hem, där jag bor och Sverige. Just nu längtar jag galet mycket att få komma hem till Sverige. Att få andas ren luft, förhoppningsvis låta barnen leka i snö och träffa familj och vänner så klart (även om det nu inte finns så många vänner kvar...konstigt hur en del vänskaper försvinner och inte prioriterar att ses när man väl är i Sverige....). Och fira Svensk jul! Tyvärr utan maken men mormor får väga upp i julfirandet :) Jag tycker Sverige har så mycket fina jultraditioner, speciellt i jämförelse med Malta så det blir fin fint för barnen att få vara med om att baka pepparkakor, lussebullar och allt julgodis. Att se på Kalle Anka i väntan på julklapparna och all julmaten förståss! Undra om vi får tag på någon tomte....Hursomhelst, bara knappt två veckor kvar!


Kommentarer
maria

ååå va kul att mormor kommer =) hoppas jag kan få hinna träffa henne =)) å vi vill ju mer än gärna ses så mycket vi hinner

Svar: fast det var inte MIN mormor jag menade, barnens mormor ;) klart vi ska ses så mkt det går! kram
pupa.blogg.se

2012-11-27 @ 20:09:21


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Pupa

hemma mamma med två barn, svenska men bor i Dubai, celiaki och leversjukdom (AIH).

RSS 2.0