Helgens highlight och skolhjälp

Igår var jag till skolan för att hjälpa till för första gången det här läsåret. Förra året var jag ju in och hjälpte till genom att läsa med barnen men iår kommer jag in på söndagarna och då har sonens klass musik så istället får jag göra administrativt arbete. Igår bestod det av att klippa tygbitar som ska användas till att "väva". När jag kom fram till skolan hade dotterns klass varit ute och stog uppradade utanför klassrummet och hon var såååå stolt över att hennes mamma kom in och "jobbade" på DESS :) Sonens hjälpfröken satt vid mitt bord och jobbade lite hon med så vi hade tid att prata lite, hon är verkligen jätte gullig. Hon berättade att när de pratat om vad som var helgens highlight hade sonen valt ut hans och min promenad/cykeltur kvällen innan. Vad varm man blir i hjärtat.....promenaden var ju (i mina ögon) mest för min skull, för att jag skulle ta mig ut och röra på mig men att det blev hans highlight påminner mig att (ibland) krävs det verkligen inga jätte grejer för att barnen ska vara glada och nöjda.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Pupa

hemma mamma med två barn, svenska men bor i Dubai, celiaki och leversjukdom (AIH).

RSS 2.0